Chillen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Chillen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Chillen in Thailand

Door: Rutger

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

26 Januari 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hoogstwaarschijnlijk zal dit een van onze allerlaatste berichtjes worden aangezien we over exact een week weer in Nederland zullen arriveren.

Na het drama met de verloren foto's zijn we begonnen aan een periode die voornamelijk bestond uit luieren. Want geloof het of niet, reizen kan behoorlijk vermoeiend zijn! En aangezien we niet helemaal gestrest willen thuiskomen hebben we het er lekker van genomen de afgelopen tijd.
Het relaxen begon op het eiland Langkawi, Maleisië, 2 1/2 uur met de boot vanuit Penang. Daar hebben we 2 nachten in een resort lekker aan het zwembad geluierd en cocktails gedronken. Dit programma kreeg een vrijwel ongewijzigd vervolg op Ko Lipe in Thailand, wederom een uur met de boot. Ko Lipe was voor ons echt een paradijsje, een beetje terug naar Bora Bora. Het water was weer prachtig blauw, het zand zacht en wit en de drank goedkoop. Het eiland is heel klein, iets van 1 of 2 vierkante kilometer. Er zijn maar een paar resorts en het is daarom relatief rustig. We hebben nog een dag een snorkeltripje gemaakt maar voornamelijk heerlijk op het strand gelegen en ons natuurlijk lekker laten kneden door de vaardige Thaise masseuses.

Vanuit Ko Lipe konden we weer met de boot verder, slechts 3 uur varen naar Ko Lanta. De boot bleek een opgevoerde speedboat te zijn met 3 joekels van motoren erachter. Die bleken echter niet zo indrukwekkend te presteren als ze eruit zagen: na een half uur begaf de eerste motor het en na een uur de tweede. Met een slakkegangetje ging het zo verder naar Ko Lanta, op deze manier slechts 6 en een half uur varen, ach ja...

In tegenstelling tot Ko Lipe is Ko Lanta wel goed ontdekt door het toerisme. Van de Nederlander die de eigenaar is van het resort waar we verblijven, horen we dat er 11 jaar geleden nog helemaal niets was. Inmiddels staan er 200 resorts op het eiland. De gemiddelde Ko Lanta toerist is Zweeds, heeft minimaal twee tattoos, drie lawaaiige kinderen en een vrouw die na het werpen van die koters geen kilo meer is afgevallen. Toch vermaken wij ons prima hier met wederom hetzelfde recept: zwembad, strand, cocktails en een lekker hapje eten 's avonds bij een van de vele strandtentjes. Voor de afwisseling maken we nog een trektocht op een olifant, wel grappig maar beetje toeristisch. Ook gaan we nog een middag, op speciaal verzoek van de kookprinses, naar een Thaise kookcursus. Erg leuk en voornameijk erg lekker. In een middag tijd maken we 5 typisch Thaise gerechten om die vervolgens lekker op te peuzelen, heerlijk! We zijn zo verzadigd dat we om 7 uur al in slaap vallen... voor een uurtje.

Na deze reeks eilanden bevinden we ons inmiddels aan vaste wal, in Ao Nang. We zijn hier voornamelijk heen gekomen om te kajakken langs de kust, wat we vandaag gedaan hebben. Was weer erg mooi: langs allerlei inhammen, hoge kliffen en uitgestrekte mangrovebossen bevolkt door aapjes. De aapjes werden zo enthousiast van onze aanblik dat ze gelijk begonnen met het produceren van nieuwe aapjes...

Morgen gaan we naar Phuket (weer met de boot, het wordt saai he) om daarvandaan vervolgens via een ingewikkelde constructie uiteindelijk naar Cambodja te vliegen via Kuala Lumpur. Daar willen we namelijk nog de beroemde tempels van Angkor Wat bezoeken.

• 26 Januari 2007 - 11:49

Ans En Peter:

Geniet van laatste dagen van jullie mooie vakantie.
    Wat het weer betreft missen jullie hier niets.
    We verheugen ons er op jullie weer gauw terug te zien.
    groetjes.
    ans en peter

• 26 Januari 2007 - 11:50

Leon:

Hey globies, het sneeuwt hier voor het eerst, maar dat duurt maar even. Morgen verdwijnt alles al weer en gaat de temperatuur weer omhoog. Geniet er dus nog maar even van. Ben ook alvast even vooruitgelopen op jullie bezoek aan Angkor Wat. Ziet er erg gaaf uit op Google earth. Tot volgende week.

• 26 Januari 2007 - 11:59

Monique:

Hoi Rutger en Violet,

Eindelijk een berichtje uit Bilthoven!
    Geweldig dat je zo'n wereldreis kunt maken en het thuisfront "mee" kan reizen!
    Heel veel plezier samen, deze laatste week!

liefs en groetjes, Monique
    (en Géjan, Tim, Lotte)

• 26 Januari 2007 - 17:02

Theo:

Hou eens op! En kom maar snel weer terug!

Finally weekend!

Tot volgende week!

• 27 Januari 2007 - 21:28

Sander (La Paz???):

Hey Rutger en Violet!

Wat een mooie verhalen en foto´s (had al lang niet meer op jullie site gekeken, maar erg gaaf), vooral die van Machu Picchu (doe zocht ik namelijk) want daar ga ik morgen heen. Zit me nu een beetje te vervelen in Aquas Calientes.

Nog veel plezier in Angkor Wat (vergeet vooral de zonsopgang niet), en misschien zie ik jullie wel een keer in NL bij een feestje van Theo!

• 28 Januari 2007 - 09:51

Rutger Schaaf:

Hé naamgenoot!
    goed dat je toch de reis bent gaan doen! Nog altijd geen spijt dat je het LNV hebt verlaten?....ben zelf ook al weg trouwens en ga (voor de verandering!) maar weer es naar Afrika toe.

Groeten!
    Rutger Schaaf

• 28 Januari 2007 - 16:52

Anita:

Venetie is ook leuk, hoor....

• 01 Februari 2007 - 23:37

Liesbeth.:

welkom thuis.

• 05 Februari 2007 - 23:17

Liesbeth:

zit te wachten op een afsluitend verhaal.
    Thuiskomst,aclamatiseren enzo.
    Ben benieuwd.Groetjes.