Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Lima!

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

01 September 2006 | Peru, Lima

Lieve allemaal!

Donderdagochtend kwart voor 4 gaat de wekker, 6uur arriveren we op Schiphol, en rond half 8 worden we uitgezwaaid door pap mam, Lis, Joost, Wiets Valentijn en Anita!
Daar gaan we!!!

Na een goeie trip van een kleine 24uur zijn we eindelijk in Lima gearriveerd!

Aangekomen op het vliegveld krioelt het van de Peruanen met naambordjes, en nog veel meer zonder, te schreeuwen om een taxirit.
Wij vinden ons taxibusje na een tijdje en stappen in.
Rijden de vierbaansweg op die midden door de stad loopt, omgeven door volgestampte blikkenbussen, complete Peruaanse families die staan te eten bij 1 van de sterk geurende tentjes en veel rotzooi.
Ben benieuwd hoe het er bij dag licht uitziet maar volgens mij is het goed dat we maar 2 nachtjes blijven.

Aangekomen in het hotel blijken we niet in het bestand voor te komen maar na wat bellen krijgen we een grote 3persoons kamer toegewezen.

Volgende ochtend worden we wakker in een rustig en schoon Lima waar onbedeukte auto¨s rijden. Om half 10 staat er een meid die een stadstour verzorgt op ons te wachten, ze verteld dat dit inderdaad het belangrijkste en rijkste stadsdeel is, je begrijpt, Rutger heeft dit hotel geboekt.... :D
We zijn maar met zn tweetjes en krijgen een uitgebreide citytour.
Eerst naar de zee een paar honderd meter verder op waar een namaak parc guelle is, vervolgens naar het stadshart waar barst van de auto´s en je van alle kanten bestormd wordt door verkopers met alle mogelijke zooi, schoenenpoetsers en bedelaars. Tussen door krijgen we een show van 3 jongens die een heel circus op voeren tussen de krioelende auto´s. Ratslag, dubbele flikflak en een salto... mooi werk!

We bezoeken nog een mooie kerk waarvan de kelder vol ligt met enorm veel schedels en botten. Ook heel bijzonder. Veel schoolkindjes in uniform lopen er rond die vol verbazing naar Rutger kijken en hem een hand willen geven, een goeie attractie met z´n blonde haar en 1 meter 90.

S middags maken we op eigen houtje een wandeling naar zee langs een grote winkelstraat en markt. Ook hier veel zooi en vreselijk veel americaanse fastfoodketens.
Noodgedwongen moeten we dus lunchen bij M.. ......

Aangekomen bij de boulevard gaan we lekker mensen kijken op een terrasje!
Rutger leest de Lonely Planet en komt tot de ontdekking dat het beste en bekendste visrestaurant van Lima een kleine 100meter van ons verwijdert is...
Om een goeie start te maken gaan we daar een lekker visje happen!
Meters lange loopbrug er naartoe, want het ligt op zee, zitten we heel mooi en eten we heerlijk! Leve Zuid-Amerika!

Morgen vertrekken we uit Lima, we gaan 300km zuidelijker naar de Ballestas Islands, waar veel zeedieren leven.
Hierover volgende keer meer!!

Ik ga lekker mn bed opzoeken!!

Liefs uit Lima.

• 02 September 2006 - 06:23

Anita:

Hey beiden,

Wat fijn om te horen dat het goed begonnen is. Typisch Rutger om een hotel te boeken in zo'n luxe gedeelte, haha. Fijne vlucht naar het zuiden en veel plezier daar.

liefs

• 02 September 2006 - 07:41

Karolien:

Leuk om te horen dat de start van jullie wereldreis prima is verlopen! Laat Rutger geen hotels meer uitzoeken, dan kom je nog eens ergens (een zacht bed en warm water zoek je in NL maar weer op ;) ). Veel plezier in Zuid-Amerika, en blijf schrijven! Het thuisfront geniet mee. En o ja, Rutger zou nog een keer bij mij komen eten, dus als jullie opeens zin hebben in stamppot ofzo pak je maar het eerste het beste vliegtuig naar Eelde.

Liefs, Karolien

PS; ik lees net in de krant dat de grootste energiemaatschappijen in NL uit protest tegen dreigende splitsingen het werk willen neerleggen tijdens voetbalinterland Nederland - Wit-Rusland. Hahaha!

• 02 September 2006 - 08:01

AN:

hoihoi jullie beiden,
    Klinkt alsof de reis goed is begonnen. Geniet er lekker van!

kus an

• 02 September 2006 - 08:31

Léon En Geralde:

Hoi schatten, de smsjes zijn goed aangekomen. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geralde gaat nu toch maar een computercursus volgen, zodat ze geheel zelfstandig ook deze berichtjes kan lezen, want het is echt vreselijk leuk. Vergeet niet af en toe de videocamera aan te zetten. Het blijft een herinnering voor je leven. Groetjes en kus.

• 02 September 2006 - 08:49

Geralde:

Hoe zit het na dag één met het dagelijkse budget?

• 02 September 2006 - 12:44

Stephanie:

Jongens dat klinkt echt fantastisch. Mooie start van een mooie reis. Vio we gaan je keihard missen! We zullen elke woensdag er eentje op je drinken meid ;) Nog heel veel plezier en succes! Vooral blijven schrijven!

Liefs

• 02 September 2006 - 14:47

Marith:

ouwe gekken!
    nou, een goed begin is het halve werk. een hele dikke kus bij mijn vader en moeder en broeder en natuurlijk ook van mijn eigen. ik kijk uit naar hoofdstuk 2. xxxxxxx

• 02 September 2006 - 15:59

Di Mama:

Hoi jongens
    wij zijn nu officieel in de herfst seizoen... help...waar is mijn zomer gebleven.Jullie hebben groot gelijk.Weg wezen!
    toet de groet
    ook van de oude Streek.

• 03 September 2006 - 10:42

Amberto:

Vet man word maar lkker bruin

• 04 September 2006 - 09:16

Leonie:

WAH! klinkt geweldig meisje!! geniet ervan en film veel!! we missen je met zn alle :S