In Ica - Reisverslag uit Ica, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu In Ica - Reisverslag uit Ica, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

In Ica

Door: Rutger

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

04 September 2006 | Peru, Ica

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer met een korte update van onze trip. Vanuit Lima zijn we met de bus zuidwaarts gereisd. Het eerste uur door de uitgestrekte buitenwijken van Lima die het beste te omschrijven zijn als een grote puinhoop. We wisten dat Peru een derdewereld land is maar de omstandigheden hier waren wel heel erg. Armoe troef.

Door een kale rotsachtige vlakte heen kwamen we na 3 uur reizen aan in Pisco, een vissersstadje. Vanuit hier hebben we de volgende ochtend vroeg de Ballestas eilanden bezocht. Een paar grote rotsen in zee waar duizenden vogels nestelen. Daarnaast leven er ook nog grote groepen pinguïns, zeeleeuwen en zeehonden. Erg leuk om te zien! ´s Middags ging het verder met een busje door het Paracas schiereiland, een gortdroge woestijn (na de Atacama in Chili de droogste plek in Zuid-Amerika). Hele aparte omgeving, ook nog flamingo´s gespot!

Laat in de middag zijn we met de bus nog iets verder zuidwaarts gereden naar het plaatsje Ica midden in de woestijn. Ons hotel bevond zich in een aangrenzende oase die omgeven werd door honderd meter hoge zandduinen.

Vandaag doen we het een beetje rustig aan, Violet heeft nog een poging gedaan om een zandduin te beklimmen (de laagste natuurlijk) en slaagde daar al dansend (het zand was heet) ook nog in. Ik heb me beperkt tot het van onderaf filmen van deze onderneming.

Nu zitten we even in een internetcafé in Ica. Zometeen even lunchen en daarna met de bus naar Nazca waar we morgen een rondvlucht zullen krijgen over de beroemde Nazca-lijnen. We zijn benieuwd!

Tot de volgende mail!

• 04 September 2006 - 19:56

Manon En Ard:

He luitjes!! Leuk om te horen dat alles oke gaat! Geen ruzie gehad?? De 1ste vakantie is immers een ontzettend riskante onderneming. We zullen jullie reis blijven volgen!! Wanneer jullie terug zijn moet er weer eens een biertje worden genuttigd. Maak er nog een mooie reis van!!

Groeten uut Grun..

• 04 September 2006 - 20:48

Thecla:

Geweldig!!!

• 04 September 2006 - 22:01

Geralde:

hoi bofkonten
    wat een belevenissen op een dag! dat belooft nog wat voor de komende tijd. Hier gebeurt niks,behalve dan dat de appelboom van de buurman op ons zwembadhuisje is gevallen zodat we nu emmers vol appels hebben. Zie met spanning uit naar volgende mail. Veel liefs en dikke zoen.
    Geralde

Hey lieverds, te gek, ik sta hier al te springen van opwinding om de dingen die jullie daar allemaal zien. Ik ben uiteraard erg nieuwsgierig naar de natuurfoto's die jullie uiteraard een heleboel gemaakt hebben van die vogeleilanden. En die Nazca lijnen zijn natuurlijk erg spectaculair. Ik kan haast niet wachten op de eerste foto's.
    Groetjes, Léon

• 05 September 2006 - 05:25

Joost:

He Rutger en Violet!
    Wat een leuke verhalen allemaal jullie maken me jaloers ik zit hier maar in het saaie LOCHEM!

Veel plezier vandaag bij de nasca-lijnen

Kus Joost

• 05 September 2006 - 06:55

Lis:

haa lieverds!
    klinkt allemaal veels te leuk jongens! film van vio die een goeie duin beklimt lijkt me leuk, kan me de foto's van his nog wel herinneren!;)
    nog heeeeeeeeel veeeel plezier, als ik op school zit denk ik vaak nog even aan jullie hoeveel beter jullie het hebben..:D dikke kusuit lochem!

• 05 September 2006 - 07:37

Anita:

Hoihoi,

Ik had net zo goed mee kunnen gaan. Zit nu zonder opdracht thuis (wel doorbetaald). Ben alvast dozen aan het inpakken.

Het klinkt allemaal heel er g mooi daar. Ben heel benieuwd naar de foto's.

Liefs

• 05 September 2006 - 08:51

Arnold:

Klinkt erg goed allemaal! Nog 1 tip: niet altijd de bus nemen, een mountainbike is ook een prima vervoersmiddel. Zeker als het wat heuvelachtiger wordt :-)

Veel plezier verder!!

• 05 September 2006 - 10:38

Di Mama:

Hello today!
    hier missen jullie niets. Geen drama in Lochem.het weer is zelfs het melden niet waard! Geen zon,regen,maar grauw en 'sticky". Hebben jullie de coca blaadjes al geproefd? mooi verhalen ik wacht met spanning op fotos!
    kus. Nicky

• 05 September 2006 - 12:53

Ans En Peter:

Hoi Rutger en Violet,
    Wat een blevenissen van jullie, daar zijn wij hier
    jaloers op.
    Geniet met volle teugen!!
    liefs,
    peter en ans.

• 05 September 2006 - 14:55

Marjan:

Hoi RutgerenViolet,
    Leuk jullie reisverhalen zo te kunnen volgen via de mail. Je mist op het moment het saaie Nederland vast niet.Hopelijk hebben jullie inmiddels een mooie rondvlucht gehad!

Groetjes uit Deventer
    tot mails.

• 05 September 2006 - 14:58

Hiske:

Ica 4 life! Cool he die zandduinen? Ik vond het in ieder geval echt heeeel gaaf! En zitten jullie in Hotel Suiza? daar zaten wij namelijk..nou nog veel plezier!

• 05 September 2006 - 15:07

Karolien:

Heej, wat gaaf man dat jullie lekker aant reizen zijn!Ik ben nu net weer terug van la ferme, en t was weer heel leuk, al was t vorig jaar wel ietsje leuker..maar goed, nu weet ik tenminste zeker dat t zo goed geweest is.
    Heel veel plezier daar aan de andere kant vd wereld!
    x Karolien

• 06 September 2006 - 17:17

Linda:

Pracht foto's!! Kwaliteitje hoor en jullie zien er prima uit

• 07 September 2006 - 19:17

Ellen (Stokkie...):

Hoi samen,
    Long time no see...En 't gaat nog wel ff duren...Geweldige site,prachtige foto's!Ik blijf jullie zeker volgen.Geniet van al jullie belevenissen!!Heel veel plezier "vanuut n wat nattig Reurle..."

• 08 September 2006 - 10:11

Marith:

Het ziet er echt fantastisch uit! vooral die lekkere man op het muurtje. misschien iets voor mij? geef m mijn nummer maar.
    Nee zonder dollen, top!
    x

• 09 September 2006 - 12:31

Marc En Marieke:

Nou dat klinkt als geslaagd, die eerste dagen van jullie reis! Behalve Nasca was ik (Marc) ook op dezelfde plekken, en (net als Hiske) ook in Hotel Suissa :). Tja, jullie zullen nog verbaasd staan hoevaak jullie dezelfde medereizigers opnieuw zullen treffen (als je tenminste niet op advies van Rutger alleen maar in 5-sterren-hotels gaat zitten) :). Veel plezier met het vervolg, we zijn benieuwd!

Groeten, Marc en Marieke