Condors in de Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Condors in de Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Condors in de Canyon!

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

10 September 2006 | Peru, Arequipa

Daar zijn we weer! Dit keer het nieuwsbulletin vanuit Arequipa.

We waren in Ica gebleven.. vanuit de oase zijn we met de bus naar Nazca gereden om over de Nazcalijnen te vliegen.
De zogenaamde Nazcalijnen zijn ong. 2000jaar oud. We vliegen over een enorme grote, kale en vlakke woestijn in een 4 persoonsvliegtuigje. In het woestijnzand staan veel lijnen en een stuk of 20 afbeeldingen van beesten gegraveerd. Sommige met een afmeting van een kleine 200meter lang. We zien een walvis, astronaut, aap, kolibri, condor een hond en nog veel meer. Heel bijzonder!!
De rest van de dag relaxen we in ons hotel en gaan die avond met de nachtbus door naar Arequipa omdat er geen andere oplossing is

22.00 komen we aan en blijkt dat de bus, zoals gewoonlijk vertraging heeft, hij arriveert om 00.00u.
22.30u arriveert de bus van 20.00u en er is daar nog plaats in maar niet naast elkaar. We besluiten in te stappen maar bij binnenkomst in de bus heb ik direct spijt, op de plekken die voor ons bestemd zijn liggen 2 snurkende Peruanen. We doen een poging of ze willen switchen zodat we naast elkaar kunnen tukken maar tevergeefs. Tot dat de lieve steward zijn plaats ontruimt en wij daar mogen zitten naast het toilet. Grandioos!

We arriveren half 7 in de ochtend in een heel koud maar zonnig Arequipa.
Op zoek naar een hotel want op mailtjes reageren ze niet.
We stranden in een oud koloniaal huis, met de nadruk op oud. Ik ga er mee akkoord en Rutger ook met als eis dat we voor de volgende dag iets anders zoeken! ....

Arequipa is een mooie, levendige en voor Peruaanse begrippen welvarende stad!
Mooi plein, mooie kathedraal, sfeervol! Veel vrouwen gekleed in traditionele klederdracht!
We pakken een terrasje en treffen een ouwe Peruaanse señor van een jaar of 70 gok ik die bepakt en bezakt is met duidenden veters. We kletsen wat over Ajax, maak een foto en geef hem wat centen. Prachtig!

De dag erna vinden we een beter hotelletje met een beter bed waar Rutger optimaal gebruik van kan maken, want hij is een beetje ziek!

Volledig opgeknapt door een paar peruaanse pillen worden we de volgende ochtend om 8uur opgehaald voor de Condors in de Canyon toer! Met wat vertraging zoals hier gebruikelijk is.
We rijden 3uur door het Andesgebergte, over een pas die over 4900meter ging, naar het bergdorpje Chivay dat op een kleine 4000 meter ligt. We voelen onze longen behoorlijk maar hebben verder geen last van de hoogte!
Mooie tocht er naar toe, we zien vulkanen, overdosis lama´s, alpaca´s (smaaken verdomd goed!) en vicuñas, en een leuk marktje vol schattige kindjes in Peruaanse dress, ietwat toerischtisch maar is nu nog te doen!
We hebben een erg leuke groep! We eten s avonds samen mee met op de achtergrond een jengelend Peruaans orkestje die een wat beperkt repertoire heeft.
Net als de andere 23 die we al gehoord hebben..

Kruipen er vroeg in met een kruik die we geserveerd krijgen want de volgende ochtend gaat half 6 de wekker! Top fit zijn we natuurlijk, het is -6 maar strak blauw en een zonnetje.
We rijden naar de diepste canyon ter wereld, 3200 meter, waar we Condors gaan kijken.
Vogels met een spanwijdte van 3meter!
Maar eerst stoppen we om 06.50 in een dorpje waar kindjes in Peruaanse pakjes staan te volksdansen voor ons. Heel genant.

Half 9 arriveren we bij de canyon, en zien vrijwel direct de eerste condors al vliegen!
Ze zijn vreselijk groot!! Fotograferen lukt niet maar hebben ze uitgebreid op de film staan!

Daarna rijden we weer door de Andes terug naar Arequipa. Morgen vliegen we om 8.10 naar Cusco.

Het waren weer mooie dagen!

Veel kusjes uit Arequipa

• 10 September 2006 - 05:46

Lin En Rob:

Hi jongens, wat een fantastisch verhaal. Wat fijn dat jullie tegen de grote hoogte kunnen! 't Is op dit moment nog vroeg voor ons (gisteravond feessie gehad...), duiken dus nog effe ons bedje in. Tot op MSN en veel liefs van Lin en Rob

• 10 September 2006 - 10:12

Anita:

Is Rutger er weer helemaal bovenop? Echt gaaf dat jullie zoveel zien.

Hier begint het weer wat beter te worden, zelfs zomers.

• 10 September 2006 - 12:08

Ans En Peter:

Hoi Violet en Rutger,
    hebben met veel plezier en belangstelling jullie reisverslag gelezen. Blijven een beetje jaloers op jullie belevenissen. We kunnen via Google Earth jullie reis volgen.
    Groetjes, Ans en Peter

• 10 September 2006 - 18:45

IIGNACE EN GUUSTA:

DIT IS EEN REIS OM NOOIT TE VERGETEN EN JULLIE ZIJN NOG MAAR RUIM EEN WEEK WEG!!!HEEL ERG LEUK ALLE VERSLAGEN EN MOOIE FOTO'S.DIKKE KUS!!! I+G+L+J+L

• 10 September 2006 - 19:45

Theo:

Leuke foto's, leuk verhaal. Have some fun out there! Hier is het ook heerlijk nazomeren ;)

• 10 September 2006 - 20:49

Geralde En Leon:

Erg leuk verhaal en heel mooie foto's. We kijken met spanning uit naar meer.

• 11 September 2006 - 08:10

Mark Ritsma:

Of je zondag mee kan doen, ik mis een een technische spits! 3-0 verloren van HCHN.

• 11 September 2006 - 11:40

Wim En Marjan:

Hoi people of the world,
    Schitterende foto's zeg.
    Als oma en opa terug zijn van hun wereldreis zullen we ze hun ook laten
    zien.

tot de volgende keer!
    groetjes,
    W.M.A.U en poot van Bruce

• 11 September 2006 - 12:40

Ellen:

GE-WEL-DIG....!!!!
    En jullie zijn nog maar net begonnen....Wat moet er allemaal nog meer komen?!Ik zie uit naar t volgende bericht en de foto's...
    Groet Ellen.

• 11 September 2006 - 13:46

Bettie Haan:

geweldig jongens, wat een leuke reis. Wil wel ruilen. Kon niet eerder reageren i.v.m hartinfarct
    echtgenoot. Heb 2 weken niet gewerkt. Maar alles lijkt nu week O.K.
    Geniet van jullie verhalen en foto,s. Maar wees nog steeds voorzichting, ook met eten en drinken. Dikke knuf van het callcenter

• 11 September 2006 - 21:55

Di Mama:

Wow !!!

• 12 September 2006 - 19:27

Bert, Monique, Gerben En Thoams:

hoi violet en rutger,

leuk om via de website mee te leven met jullie belevenissen!
    we draaien alles uit voor oma en opa.
    die vinden het ook prachtig, al missen ze violet natuurlijk nu al. jullie zijn wel spectaculair begonnen met jullie reis, in zo'n land dat echt heel anders is.
    violet moet de groeten hebben van wim meijer; de wintersportvakanties zijn niet meer hetzelfde sinds toen.
    geniet van de reis en take care.
    groeten,

kamperman, enkeweg 9 holten

• 14 September 2006 - 18:28

Gerben Kamperman:

hoi violet en rutger ik wil jullie bedanken voor de kaart hij is heel mooi en nu heb ik een kaart die de hele wereld heeft over gereistd.Ik wens jullie een goede verkantie. groeten, gerben

• 14 September 2006 - 20:06

Leonie:

SCHATTIES!!! wat een hele mooie foto´s!!! als de film net zo is heb ik voor mezelf al een goedkoop tripje round the world in the pocket :) Meisje we missen je erg! nu is niemand meer studiegericht;) laat staan in staat het meisjesgehalte naar beneden te halen ;) Geniet ervan! volgens mij zijn jullie geboren reizigers! HELE dikke knuffel! leonie

• 15 September 2006 - 22:55

Kimmmy:

Vio lieve schat! wat een mooie verhalen allemaal. Die alpaca's zijn te schattig neem dr 1 voor me mee!Doei lief

• 17 September 2006 - 10:00

Anna:

Heee vi en rutger! Wat ben ik kneiterjaloers op jullie zeg...het ziet er allemaal zo mooi uit!Gelukkig is het hier nog lekker na zomer weer en kunnen we 's avonds nog lekker in ons t-shirtje de stad in :) kusjesss