Machu Picchu - Reisverslag uit Lima, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Lima, Peru van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

17 September 2006 | Peru, Lima

Lieve allemaal!

Leuk dat jullie veel reacties plaatsen via de site!
Hoe staat het ervoor in ons kikkerlandje??
Hier in het peruaanse alles perfect!

We hebben een 4nachten in het Niños hotel in Cusco gezeten.
Het hotel word gerund door een Nederlandse vrouw die met het geld dat ze ophaalt met de 2 hotels die ze heeft en vele donateurs 500 straatkinderen uit Cusco te eten geeft, laat sporten, huiswerkhulp geeft, medische zorg. Pracht project!! www.ninoshotel.com
Als je s ochtends zat te ontbijten kwamen de kinders in sportpakjes over de binnenplaats hobbelen. Strak geinstrueerd. Gymzaal, reataurant voor de kinders en schooltje zat namelijk achter ons hotel.

Cusco is erg mooi en levendig!
Lekker op terrasjes gezeten mensen kijken en verkopers van alle mogelijke zooi van ons afslaan.
Sms strand je ergens waar je niet wil stranden, zoals in restaurant/cafe Heidi. Wat van een duitse mevrouw bleek te zijn. Fraulein was, ook al woonde ze al jaren Cusco, nog niet eengeworden met de Peruaanse vrolijkheid en gastvrijheid.
Alsof we langs de Duitse snelweg gestrand waren...

Na een aanbeveling in de Lonely Planet, een toeristenticket te hebben gekocht voor 8e gingen we een op zoek...
LP had nog niet verwerkt dat alle toeristenattracties een fikse ruzie hadden gehad, en dus de hoogte punten niet meer met de ticket te bezoeken waren. We kwamen met de ticket bij de ene na de andere veredelde stinkende kelder terecht waar waar wat "kunst" hing of inca opgravingen lagen. Ging helemaal nergens over.
Later hebben we nog de kathedraal bezocht en een oude inca tempel.

13e hebben we de trein naar Aguas Calientes genomen, het dorp dat voor Machu Picchu ligt!
Na een half uur te laat te zijn opgehaald, zaten we 06.00 s ochtends opgevouwen in de trein.
Je kiest backpackers-class of niet.
Dorp, ik gok een kleine 2000inwoners leeft van het toerisme dus je kunt je kont niet keren of wordt van alle kanten besprongen of je wilt eten, zelf gebreide zooi en weet ik veel wat nog meer te kopen.

Na een lekker broodje ongebakken kip, die ze na 2 keer bakken nog niet wit konden krijgen en hem mochten houden zijn we lekker gaan badderen in de HotSprings.

S avonds gezellig gegeten met Canadese en de volgende ochtend 04.45 uit de veren om de zonsopkomst in Machu Picchu te bewonderen!

Prachtig prachtig is het! In een jungleachtige omgeving tussen enorme bergrotsen ligt Machu Picchu.
In 1911 ontdekt (de inca's leefden er tot 1513) M.P. was niet te bereiken via een gewone weg, enkel klimmend over bergen.

Pas toen we op de top van een berg tegen over stonden uit te kijken over M.P. realiseerden we ons pas hoe meer dan uniek deze locatie is.
En dan te bedenken dat alle stenen boven moeten komen en dat zand uit Ecuador werd gehaald voor de binnenplaatsen.

We zijn terug naar beneden gelopen om toch enig gevoel van hoogte te krijgen. Mooie trip vergezeld door veel groen met rode papagaaien.
Die middag terug in de trein, en weer naar Cusco waar we de volgende ochtend de bus hebben genomen naar Puno.
Gelegen aan het titicacameer, hoogst bevaarbare meer ter wereld gelegen tussen Bolivia en Peru op 3800m.

We hadden een trip naar de floating islands, die 25min varen van Puno drijven.
De mensjes leven er op grote rieten vloten.
Luid zingend worden we om 7.30 verwelkomd door de locals.
We kregen uitleg over hoe het eiland gemaakt is en over hun leefgewoontes.
Daarna worden we meegesleurd door een vrouw, we krijgen haar huisje te zien (3 bij 3) en worden in traditionele kleren gehesen. Staat ons natuurlijk geweldig.
Later varen we nog naar andere floating islands en na een paar uur varen we verder naar een echt eiland. Groen en mooi gelegen maar minder bijzonder.

Morgen gaan we met de bus door naar La Paz in Bolivia waar we 2 dagen zitten en daarna een trip naar de jungle maken!
Spannend!!!!!!!!!

Volgende keer meer.

Veel dikke kussen voor het laatst uit Peru.

• 17 September 2006 - 07:51

Joost:

He Violet en Rutger echt een leuk verhaal, en hele mooie foto's vooral jullie samen in die traditionele kleding.
    Ik heb gewonnen gisteren met Voetbal met 3-0!
    Nou veel plezier in bolivia
    Kus je liefste broertje

• 17 September 2006 - 10:24

Naomi:

Hey Rutger en Violet, Echt leuke foto's en een mooi verhaal! Het ziet er daar echt mooi uit! De traditionele kleren staan jullie goed :) Het is hier in Nederland nog lekker nazomer weer!
    Groetjes, Naomi

• 17 September 2006 - 12:07

Ellen:

Allemaal weer TOP...De foto's lijken wel ansichtkaarten ;Prachtig!!
    Uhhh...Rutger; die "muts" staat je geweldig...
    Groet uit een nog warm nazomer Nederland,
    Stokkie.

• 17 September 2006 - 12:38

Iemy:

vi, leuke verhalen schat maar t stikt van de spelfouten.liefs iem

• 17 September 2006 - 15:53

Karolien:

Leuk om jullie verhalen te lezen, het wordt een beetje vaste prik op zondag... De foto's spelen in elk geval in op mijn voorliefde voor vrolijke kleuren! Die voorliefde voor sloten op tassen is er volgens mij ingeramd bij Sociale Geografie, door docenten die geen zin hadden in studenten met geplunderde tassen. Ik heb in elk geval ook sloten... O ja, en er is ook nog nieuws uit NL; ik heb een nieuwe baan!!!!!!!!!! Vanaf 1 oktober (was dat niet mijn verjaardag...) treed ik in dienst bij de provincie Overijssel op de afdeling Openbaar Vervoer. Ik heb er zin in!

Liefs,
    Karolien

• 17 September 2006 - 18:42

Lotte Kamperman Leferink:

Hoi Violet en Rutger,
    Wat hebben jullie mooie foto's gemaakt. Die foto van: voor Machu stond bij ons in het geschiedenisboek (groep 7). Ik wou dat ik op wereldreis mocht. Nog veel plezier en xxx-jes.

doei doei Lotte(K)

En wij maar werken....

Liefs

• 18 September 2006 - 06:41

Ans En Peter:

wat een mooie foto's bij jullie reisverslag. We blijven ervan genieten!
    groetjes!
    ans en peter

• 18 September 2006 - 11:20

Kim:

Vio ik denk dat die kleren je nieuwe kroegkleren worden :) staat je enig schat!

• 18 September 2006 - 11:24

Jenny Ketel En Geralde:

Ook wij zitten jullie mooie plaatjes te bekijken en genieten van de verhalen. Wat zien jullie wat! Genieten! Reizen jullie met de bus en heb je dan al van te voren een ticket kunnen kopen of moet je maar zien of er nog een plaatsje is tussen de kippen met hun baasjes? Heel veel groeten vanuit een regenachtig Lochem.

• 18 September 2006 - 11:52

Bettie:

geweldig, geweldig, wat een belevenis. Zeker M.P. En jullie in klederdracht heel mooi. Kan je evt. ook in trouwen? Komen wij wel over!!!!!!. Geniet van dit alles en koop je ook een boel souvenirs. Groetjes vanuit een warm Groningen. 26 graden. P.S. met Albert gaat hel al weer wat beter. Hij fiets ook alweer.

• 18 September 2006 - 16:54

Liss:

lievelingen! goeie verhalen, leuke platen! helemaal top!!hou je taai en geeeeeeeeeeeeniet!
    KUSS!!
    ps.even voor lizzle duimen morgen :) selectie nederlandsss..brr!!

• 20 September 2006 - 09:04

Arnold:

Hey Rutger en Vio,
    Ziet er gaaf uit allemaal! Vooral het op elkaar gepropt zitten in de trein (backpakkers klasse) is echt iets voor Rutger denk ik :-) Veel plezier verder!!

• 22 September 2006 - 20:08

Liesbeth:

ha ,die Rutger en Violet,
    Wat een geweldige reis,nemen ze je nooit meer af geniet er met volle teugen van.Misschien weet je dat Peter en ik ook wel al het een en ander hebben gezien,mar elke keer is het weer een gewaarwording,je wordt er als mens alleen maar beter van. Het geluk is je ook dat je in de gelegenheid bent.
    (.Rutger je hebt een goede smaak).
    Een hele goede en fijne reis samen.Ik volg jullie verhalen graag.
    Groet. Liesbeth.