Tango! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Tango! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Tango!

Door: Violet & Rutger

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

16 Oktober 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Daar zijn we weer met een korte update van uit Buenos Aires!

Precies een week geleden namen we vanuit Corrientes de bus naar Puerto Iguazú. Een rit van ongeveer 10 uur die we deze keer gelukkig overdag konden maken zodat we het landschap om ons heen konden bewonderen. Het eerste deel was op en top Argentijns: uitgestrekte vlaktes met hier en daar loslopende steaks-in-wording. Gaandeweg werd het steeds dichter begroeid en bij Iguazú zaten we alweer in de jungle.

We hadden een prima hotelletje in het centrum van het stadje voor een zacht prijsje met zelfs een zwembad erbij! De watervallen liggen precies op de grens tussen Argentinië en Brazilië. Je kunt ze dan ook vanuit beide landen bezichtigen. De eerste dag kozen wij voor de Argentijnse kant. We namen een tour zodat we de watervallen vanuit de rivier naderden. Met een speedboat ging het over de stroomversnellingen van de Iguazú naar de watervallen toe en uiteindelijk konden we ze vanuit de boot van hééééél dichtbij bewonderen. Het bootje werd onder één van de watervallen geparkeerd zodat we allemaal een lekker verfrissende douche kregen. Vervolgens hebben we nog wat rondgelopen door het park. Tenslotte werden we met een treintje naar de¨"garganta del diablo" (duivelskeel) vervoerd. Hier sta je op de rand van de watervallen waar ze met een hels kabaal naar beneden storten. Heel erg indrukwekkend om te zien en te horen!

De volgende dag wilden we eigenlijk de watervallen van de Braziliaanse kant bewonderen. Verder dan de souvenirwinkel zijn we echter niet gekomen. Was het de dag ervoor nog stralend warm weer, deze dag regende het pijpestelen. Na zo´n honderd keer wikken en wegen, wel of niet gaan, besloten we toch maar weer terug te keren naar Puerto Iguazú.

Voor een prikkie hebben we een ticket naar Buenos Aires op de kop kunnen tikken. Altijd prima als het een rit van 20uur is.

Hotel is BA was nog even een lastig puntje want de Argentijnen hebben lang weekend, dus alles stampend vol.
Na tientallen gemaild te hebben en gebeld hadden we beet, we nestelen ons en gaan de stad in.

Op een van de pleinen liepen we tegen de dwaze moeders, oma´s, aan.
Elke donderdag lopen de dames er nog rondjes rond het plein om openheid van zaken te eisen over de talloze verdwijningen, van o.a. hun kinderen, ten tijde van het Videla-regime.

Buenos Aires is gezellig, veel terrasjes kroegen en restaurants, mooie gebouwen, leuke winkels en leuke mensen!

`s Avonds eten we een dikke steak in een echt Argentijns steakhouse. Geweldige show met open keuken en heerlijke dikke biefstukken!
Geserveerd door enkel oude en volgevroten oude mannetjes die er vast niet werken omdat serveren hen roeping is.

We zijn naar La Boca geweest, de oude wijk van Maradona.
4 straten vol gekleurde huizen en marktjes, de 4 straten strak afgezet door politie. De rest van de wijk is namelijk 1 grote criminele zooi en er wordt sterk afgeraden daar niet te komen. Doen we dus ook niet.

Gisteravond hebben we een tangoshow gezien in het oudste cafe van de stad, cafe Tortoni.
Dat was heel gaaf, goeie dansers begeleid door een 4 koppig orkestje van 65 plussers en een zanger en zangeres.

Vandaag zijn we naar het oude Theater geweest, veel goud, pracht en praal en een truttelbel als gids.
Lekker op terras gezeten met voor onze neus een tangoshow.

Nu zitten we Palermo, de oude wijk van Maxima wist onze buurvrouw in het internetcafe net te vertellen.
Wat zij met een onze Willem doet is me een raadsel, zo hier 4 dagen te hebben rond gelopen...

Foto´s van Salar staan bij het vorige bericht ondertussen.

Morgen gaan we door naar Puerto Madryn, walvissen spotten, en vervolgens zetten we de tocht voort naar zuidelijkste punt ter wereld, Ushuaia!

• 15 Oktober 2006 - 23:37

Mark:

Vandaag even Dieren hun plaats gewezen!!! 2-0 !!!
    Allebij van M. ten Cate!
    Laatste pot ook van Marilou, dus nu heb ik alleen Lotte nog over uit de gouden generatie!

• 16 Oktober 2006 - 08:48

Anna:

Huh Vio, ik heb sowieso vannacht gedroomd dat je weer terug was...ik dacht al dat kan nieeeet..haha...gelukkig ben je nog gewoon daar, zou wel erg kort geweest zijn als je nu al terug was!! Die tango foto is trouwens de beste die ik tot nu toe gezien heb :p liefss

• 16 Oktober 2006 - 10:40

Geralde:

Leuk pakje vio, staat je goed en wat een knappe argentijn heb je aan de haak geslagen. Hoop dat we in Marokko ook jullie verhalen kunnen volgen.
    Liefs

• 16 Oktober 2006 - 12:41

Amber:

Echt wel gaaf daar in argentinië hopelijk beleven jullie veel nieuwe avonturen

• 18 Oktober 2006 - 11:03

Liesbeth:

heel leuk,fijne reis verder.

• 19 Oktober 2006 - 10:23

Marith:

Wat een dolle boel. Dat telefoontje vond ik een geslaagd plan! maar videpio, jij bent al bijna jarig, en dan ben ik niet meer 2 jaar ouder dan jij. wat een pech.x

• 20 Oktober 2006 - 16:45

Snip:

Vio! Je maakt in elk geval veel mee! Als je weer 'en hollade' bent ligt er een mooie uitnodiging op je te wachten! Ondanks dat je niet bij mn 21-diner kan zijn, wordt je toch uitgenodigd :)

Veel plezier nog, mis je!

Kusss

• 23 Oktober 2006 - 09:04

Ans En Peter:

Het blijven allemaal prachtige verhalen en foto's en heel boeiend om jullie reis zo te volgen.Heel veel plezier en wij wachten natuurlijk op nog veel meer. groetjes
    ans en peter

• 25 Oktober 2006 - 09:30

Anita:

beetje laat, maar had het zo druk. ben nog steeds druk aan het verhuizen. bank past niet door trappengat, moet nu door het raam naar binnen getakeld worden. haha.

verder alles ok.

liefs

• 26 Oktober 2006 - 14:08

Iemy:

schat ik weet niet of het daar al zo ver is maar je bent morgen jarig he. geniet van je laatste dagje als naieve achttiener. en veel plezier. ik mis je al best.x iem

• 26 Oktober 2006 - 14:16

Iemy:

vi gooise vrouwen is vanavond voor het laatst maar niet gevreesd heb alle afleveringen voor je opgenomen.je bent er ongetwijfeld fan van, ik zie zelfs in willemijn een soort van toekomstschets wat jou betreft....leuk he liefs

• 26 Oktober 2006 - 18:39

Anne En Emma: