¡Culo del mundo! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu ¡Culo del mundo! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

¡Culo del mundo!

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

26 Oktober 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Dinsdag de 17e begon de mooie tocht naar Península Valdés, een schiereiland vlak boven Puerto Madryn waar we vertoefden.
Op de kaart een ministuk maar, zoals alles in Argentinië, ook hier weer enorme afstanden. (als je het kaartje rechts op de site erbij pakt, is het het stukje wat uitsteekt een cm onder Viedma, een rondritje is een kleine 500 km).
Met iets te veel mensen werden we op een bootje gepropt en gingen de zee op om walvissen te spotten, de baai eenmaal uit was het direct bingo! Een dikke walvisstaart klapte boven het water uit.
Op National Geografic is het mooi maar in het echt 3 keer zo fantastisch!
We konden met de boot redelijk dichtbij komen en de walvis bleef. Niet veel later kwamen er nog meer om ons heen drijven, enorme lengtes hebben die beesten. We kregen een paar keer een goeie show, met een sprong boven het water uit.
Helaas niet op de foto maar wel op film!

Daarna vervolgde onze reis zich naar het noordelijkste puntje van het schiereiland.
Een van de mooiste stukjes natuur die ik heb gezien tot nu toe. Ik doe een poging het te visualiseren: een azuurblauwe zee met grasachtige stroken erin en zulk helder water dat de kleurverschillen en de planten die onderwater groeien te zien waren vanaf een hoogte van een meter of 40, met op de voorgrond een stel immens dikke snurkende zeeleeuwen. Geweldig!
We hadden een leuke groep, en ik trof het helemaal want ik zat de hele reis, 6 uur lang, naast de 8-jarige tweeling Juan en Gonzales uit Buenos Aires. Die niet helemaal leken te begrijpen dat ik geen Spaans sprak en het toch presteerden om de hele rit tegen me aan te kletsen.
Desalniettemin was het gezellig, ik ben veel kennis over dinosaurussen rijker en kan zelfs verschillende soorten imiteren.

Enfin, 100 km verder gingen we lunchen, zeeolifanten en schapen kijken. Toen we zaten te lunchen kwam de gids het restaurantje binnen gestormd; orka´s in de baai!
Nadat we naar buiten waren gestormd, zagen we ver weg 4 orka´s. Bijzonder volgens de gids aangezien ze zich niet graag laten zien en al helemaal niet in oktober!
Nadat we weer in de bus waren gestapt en bij een pinguïnkolonie hadden gekeken, werd er door de chauffeur flink op de rem getrapt, orka´s in de binnenzee!
Helemaal gaaf, op nog geen 100 meter afstand 2 orka´s. Helaas geen show met sprongen maar we konden ze goed zien. Prachtdag was het!

2 dagen later hadden we weer zo´n mooie toer, naar Punta Tombo.
Gelukkig Juan en Gonzales ook weer paraat, dus ik verveelde me geen moment!
Hier leeft een 500.000 stuks grote pinguïnkolonie, de een na grootste na Antartica.
Die produceren een goeie geur met zn allen kan ik je vertellen.
Maar ook dit was weer erg mooi, we hadden verwacht dat ze met z´n allen op elkaar zouden staan maar het was een uitgestrekt kaal gebied aan zee waar ze met z´n allen rondhobbelden en het was ook broedtijd dus de helft lag in of tussen de struiken.
Aandoenlijke beestjes.
Daarna vervolgde onze reis zich naar Gaiman een Walesdorp van origine waar we een high tea hadden. Heerlijke stukjes taart geserveerd door een langbenige grauwe grijze dame met grote bril, het kon niet missen…

De 3 dagen erna hebben we in totaal 20 uur in de bus gezeten, op naar Ushuaia!
Het Patagonische landschap was mooi maar eentonig! Eindeloze uitgestrekte vlaktes met lage begroeiing.

De 23ste hebben we de vlucht genomen van Rio Gallegos naar Ushuaia, althans dat was de bedoeling. Na het inchecken werd verteld dat we niet naar Ushuaia zouden vliegen maar naar Rio Grande, een plaats 230km er boven.
Wat er aan het handje was op het vliegveld in Ushuaia wist niemand ons te vertellen, maar het was gesloten.
In een uurtje vlogen we naar Rio Grande toe en daar kwam 2 en een half uur later een bus aan die ons naar Ushuaia bracht.
Mooie rit, besneeuwde bergtoppen, uitgestrekte grasvelden met dode bomen stronken en takken, wilde paarden, meertjes, beekjes. Wat een service zo´n tochtje!

's Avonds kwamen we aan in Ushuaia, fin del mundo, het einde van de wereld!
Schattige stad met een grote haven, vol bootjes en een groot cruiseschip met bestemming Antartica maar vooral P&O Nedlloyd en MAERSK containers.
We vertoeven in een leuke Bed and Breakfast.
Afgelopen dagen hebben we een wandeling gemaakt door het nationaal park, erg mooi, en het oude gevangenismuseum bezocht.
De tweede dag wist Piek een goeie wandeling door de sloppen van Ushuaia te organiseren. Altijd leuk, zeker nu een deel van de Indiaanse bevolking van Ushuaia, die daar woont, uit hun huizen is gezet en hier elke middag rond 4 uur door de straten paradeert als protest...
Vanochtend zijn we met een oude vissersboot door de Beagle Channel gevaren, de baai voor Ushuaia, mooie eilandjes gezien en weer veel zeeleeuwen en zeehonden en veel vogels. Ze blijven leuk!

Morgen trappen we hem an richting El Calafate waar we werels grootste gletsjer Perito Moreno gaan bekijken en misschien wel een stukje gaan beklimmen!
En 2 november stappen we voor 4 nachtjes op de boot in Chili, die ons 1000km noordelijker brengt.
www.navimag.com

Dit was het weer, veel liefs uit Argentinie.

  • 26 Oktober 2006 - 20:30

    Annie:

    haha yesss eerste reactie :P nou inderdaad even een goeie afleiding tijdens het blokken voor the tentams..ik droomde even helemaal weg,oww die walvissen zijn gaaaf, ik zou als de dood zijn als dat beest in de buurt van mijn bootje zou zwemmen maargoed!oja ik heb me bedacht...ik heb toch liever zo'n pinguinnetje dan een piranha :) nou ik ga weer verder aan de bak vio dat oranje vest staat je trouwens goeeed ;)

    vio is bijna 19 vio is bijna 19 ole ole ole en rutger ik hoop maar dat je een heeeel orgineel te gek gaaf kado hebt gekocht want je bent (waarschijnlijk) de enige die haar rechtstreeks iets kan overhandigen ;)liefsss

  • 26 Oktober 2006 - 23:17

    Marianne:

    GEFELICITEERD!!! hoop dat rutger een leuke dag heeft georganiseerd!
    Iedereen is hier bezig keihard te werken voor voldoendes, om die o zo begeerde punten binnen te halen :p
    Lijkt me sowieso fantastisch om een walvis te zien, die vind je niet in een dierentuin...
    heel veel plezier op je verjaardag!
    heel veel liefs

  • 27 Oktober 2006 - 07:07

    Marjan:

    Hoi Violet,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ook voor Rutger natuurlijk. Fijne dag daar met z'n tweetjes.
    Groetjes van ons allen.

  • 27 Oktober 2006 - 08:23

    Anita:

    Orachtige foto's. Jullie vervelen je iig niet.

    Pieko, je moet naar de kapper ;)

  • 27 Oktober 2006 - 08:24

    Anita:

    Violet: Van Harte gefeliciteerd!! heb je leuke kado's gehad?

  • 27 Oktober 2006 - 08:38

    Lotte Je Nichtje:

    hai vio en rutger,
    gefeliciteerd met je verjaardag vio. Wat hebben jullie weer mooie foto,s gemaakt!

    -xxx-jes lotte

  • 27 Oktober 2006 - 08:44

    Ig , Gu, La En Ja:

    Hey lieverd van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Wij zullen de familie vandaag van taart voorzien geen probleem. Wat een leuke berichten en foto's weer ontvangen. Alles gaat het in het speciale mapje.
    Felicitaties en liefs ook voor Rutger en...wees lekker jarig vandaag!
    Dikke zoenen de Kampermannetjes

  • 27 Oktober 2006 - 08:56

    Arnold:

    Hoi hoi,
    Vio: van harte gefeliciteerd, en rutger ook natuurlijk!!!
    Rutger: ik ben het met Anita eens, je moet naar de kapper. Of de mogelijkheid om eindelijk eens een tondeuse uit te proberen...

  • 27 Oktober 2006 - 09:21

    Nadieh:

    He vio,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een geweldige verhalen om jaloers op te worden! Ik hoop dat je een fijne dag hebt en geniet ervan!
    Liefs Nadieh

  • 27 Oktober 2006 - 09:57

    Annet:

    Hé daar!!

    Wat belevenissen.. Mooie verhalen :-) (ik check jullie site af en toe stiekempjes!)

    @Violet: Van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan.

    xx Annet (P&A)

  • 27 Oktober 2006 - 10:10

    Janni & Adri:

    Violet en Rutger bedankt voor al je berichten. We lezen ze met erg veel belangstelling. En vandaag van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes Janni & Adri.
    P.S. We zullen er een glaasje op drinken.

  • 27 Oktober 2006 - 13:09

    Inge:

    Gefeliciteerd Meiss! Kusssssss

  • 27 Oktober 2006 - 13:51

    Liesbeth:

    opnieuw een h.s. leuk reisverslag.
    Proficiat Violet en Rutger niet naar de kapper gaan.
    Gr. Liesbeth.

  • 27 Oktober 2006 - 13:59

    Rutger:

    Vio was een beetje overenthousiast in de verjaardagsroes. De Perito Moreno is niet ´s werelds grootste gletsjer. Wel de mooiste! (hopen we)

  • 27 Oktober 2006 - 14:16

    Leonie:

    PINGUINS I LIKE!!!!!!!

  • 27 Oktober 2006 - 15:37

    Steph:

    viooooooooo!!! Ontzettend gefeliciteerd!!!!
    he men, ik mis je als hell. Clubavonden zijn toch anders zonder jou meissie. Maar ik hoop dat je een hele leuke dag hebt! En dat Rutger je lekker verwend, maar daar maak ik me geen zorgen over.
    Vio, je hebt alleen maar mooie verhalen en ik kan uiteraard wel weer voor de 100ste keer gaan vertellen dat ik jaloers ben. Maar dat heeft helemaal geen zin, dus dat doe ik dan ook niet :)
    Heel veel plezier daar!!
    xx

  • 27 Oktober 2006 - 17:46

    Karolien:

    Ik wil ook op reis! O nee, ik ben voorlopig veel te gelukkig met mijn kantoorbaan van acht tot half vijf... Maar ik geniet wel lekker mee van jullie foto's. Violet, gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 27 Oktober 2006 - 19:42

    Bert En Monique:

    ha die violet en rutger!
    allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van violet!
    fijn dat jullie het zo mooi hebben!
    fantastische ervaring!
    wij zijn net terug uit de ardennen, hhaha, ook prachtig..
    kijken uit naar de volgende berichten!

    groeten, bert, monique, gerben en thomas

  • 28 Oktober 2006 - 07:55

    Marith:

    toch fijn dat je mijn evenbeeld in levende lijve hebt mogen ontmoeten. was ik er toch even bij de dagen voor je verjaardag! gefeliciteerd nog he!xxx

  • 28 Oktober 2006 - 08:00

    Hilde:

    Hee Vio, miss beetje laat voor de eerste reactie, maar lees jullie stukjes met veel plezier en een tikkeltje jaloezie! Wat ontzettend gaaf wat jullie daar allemaal zien zeg! Vio nog van harte, beetje lekkere taart daar?
    Ontzettend veel plezier nog! GENIET ERVAN!

    Kuss Hilde

  • 28 Oktober 2006 - 10:27

    Nijn:

    oooooooo shit, te laat!! sorry! maar alsnog, gefeliciteerd lieve vio!hoe mooi is het om je verjaardag daar te vieren. jullie verslagen zijn echt leuk om te lezen, ben benieuwd naar de foto's en films! voor jou waarschijnlijk niet voor te stellen, maar hier is iedereen lekker saai aant studeren, lang leve de ub!maar vi, veel plezier daar! geniet ook voor ons, want volgens mij wil de hele club daar ook zijn :) liefs! nynke

  • 28 Oktober 2006 - 10:45

    THEO:

    Gefeliciteerd Violet. Fijne verjaardag daar met z'n tweeen maar dat zal wel lukken.

  • 28 Oktober 2006 - 12:21

    Marion:

    hé Vio, Gefeliciteerd meid, heb je een leuke dag gehad? Volgens mij is het daar alleen maar leuk!
    Geniet verder, groeten aan Rutger
    groeten Mari

  • 29 Oktober 2006 - 19:39

    Huib En Josephine:

    wat een fantastische reis!
    Zoveel te zien en mee te mogen maken lijkt ons geweldig. Misschien dat het ons ook nog een keertje lukt. Enfin, geniet zoveel jullie kunnen
    Groet Huib en Josephine en tot in Lochem

  • 30 Oktober 2006 - 14:37

    Ard:

    Joh dat ziet er gaaf uit!! Genoeg te zien in de kont van de wereld.. Hoe moeten jullie ooit weer in "gewone alledaagse ritme" komen? Nog veel plezier!!

  • 31 Oktober 2006 - 08:37

    Kim:

    Hai allerliefste!!
    Nog gefeliciteerd met je 19e levensjaar! Sorry dat ik een beetje laat ben, maar ik was op huwelijksreis met Dubois. Je begrijpt dit gaat natuurlijk helemaal de verkeerde kant op. Maar ik hou nog steeds het meest van jou hoor :P. Neem je wat van je nieuwe vrienden mee naar groningen!
    KUS

  • 31 Oktober 2006 - 11:40

    Ans En Peter:

    Het blijft allemaal prachtig! Hopelijk bevalt de bootreis goed.
    groetjes.
    ans en peter

  • 31 Oktober 2006 - 12:58

    Ellen Hondeborg,:

    Hallo Violet,

    heel erg bedankt voor je leuke kaart uit Argentinië!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik wens jullie alle goeds en bovenal heel veel plezier!!!!!!!!

    lots of greetings,

    Ellen uit Almelo!

  • 03 November 2006 - 14:29

    Iemy:

    he jonges ik ga t kurhaus op zn kop zetten. mag er stagelopen!hoezee! hoe is het daar schatjes?

  • 04 November 2006 - 14:31

    Leo:

    He schattie! kimmie is weer getrouwd en terug van haar huwelijksreis :) Ultiem gelukkig, heel irritant :P haha Maar idd neem wat van je vrienden mee! Verder moet je maar snel terugkomen, ik kan met niemand over schaatsen lullen :)
    kusje erop en klaaaaaarX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rutger & Violet

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 137278

Voorgaande reizen:

29 Juni 2010 - 19 Mei 2011

Around the world 2

31 Augustus 2006 - 02 Februari 2007

Around the world 1

Landen bezocht: