Chillen tot je erbij neervalt! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu Chillen tot je erbij neervalt! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

Chillen tot je erbij neervalt!

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

03 December 2006 | Frans Polynesië, Papeete

Jaaaa daar zijn we weer, na 10 dagen op het Polynesische strand te hebben liggen lantefanten en 3 dagen tussen de beelden op Paaseiland te hebben rondgezworven.

Paaseiland, de meest geïsoleerde plek ter wereld, hebben we de eerste dag per fiets verkend. We vertrokken 's ochtends in de regen maar al snel was het daarmee gedaan en brak de zon door en werd het flink heet.
Zonnebrandcrème vergeten en dus verbrand als een dolle tijdens het behoorlijk heuvelachtige tochtje van 50km. Desalniettemin was het er fantastisch.
Uitgestrekt landschap gevuld met beelden, paarden, vulkanen en groen. We vonden onderdak bij een schat van een vrouw die ons verwelkomde met bloemenkransen op het vliegveld en die ons elke ochtend een heerlijk ontbijtje voorzette. De laatste dag hebben we het eiland nogmaals verkend maar deze keer met de auto, wat toch wel een stuk comfortabeler was.

De 22ste zijn we doorgevlogen naar
Frans Polynesië, nog 4000 km verder in de Stille Zuidzee. Aangekomen op de luchthaven om half 12 's nachts (half 5 voor ons gevoel) worden we luidkeels toegezongen door tropische dames in gebloemde miniscule pakjes, Rutger was meteen weer wakker.

De eerste nacht slapen we in Papeete op Tahiti, maar dat stelt verder weinig voor behalve dat het er nog duurder is dan op de andere eilanden. De volgende dag varen we in een half uurtje naar Moorea. Eiland met een prachtig gekleurde lagune eromheen en een grote groene berg in het midden. Het staat vol luxe resorts, wij verblijven echter op Camping Nelson, het enige niet luxe resort gok ik. We hebben een mooie bungalow tussen de palmen pal aan een wit zandstrand en kijken uit op de lagune met veel kleuren.
Snorkelen is het einde hier! Veel koraal en vissen in heel veel verschillde kleuren.
Een uitstapje verder dan de supermarkt hebben we niet gemaakt, het dagbudget was na dat uitstapje namelijk op. Een kleine idicatie van de prijzen op Frans Polynesie:
4 tomaten 6 euro, fles water 2 euro, blik soep 5 euro, fles cola 3,50, pot spaghetti saus 5 euro. Genieten...

Fransen hebben de boel flink geïndoctrineerd hier, en dat 15.000 km van Parijs.
We ontbijten met een baguette, crossaints, brie, evian en orangina. Ook de arrogante en chagerijnige hoofden, misschien ken je ze, waren present.

Na 4 dagen te hebben geluierd zijn we doorgevlogen naar Bora Bora. De parel van de Pacific zoals ze zelf zeggen en inderdaad nog mooier dan Moorea, nog meer kleuren in de lagune, nog tropischer en nog duurder.
We hadden de goedkoopste stek van het eiland voor 70e per nacht maar wel erg leuk! De buurman had bungalows op het water voor het luttele bedrag van 1100 dollar PER NACHT! Wat geen uitzondering is. Toch zwemmen we in het zelfde water.

De 2e dag daar hebben we een tour over de lagune gemaakt, rondje rond het eiland.
Tussen de roggen en haaien gesnorkeld, gepicknickt op een motu (een eiland voor een eiland), een Polynesiche danscursus voor de meiden, waar ik geloof ik niet zo dol op ben, en een hoe-maak-ik-een-kokosnoot-open cursus voor de mannen.
Die avond kon ik het geleerde nogmaals in de praktijk brengen tijdens een dansvoorstelling. In plaats van een show met schaars geklede Polynesische jongedames, zoals door Rutger gehoopt werd, luidde de aankondiging "Les Mamas". En ja hoor, we werden getrakteerd op een uur lang heupwiegende en uitbundige zingende Polynesische 50-plussers. Wel erg leuk... Pieks danspassen werden door de dames ook erg gewaardeerd!

De komende 4 weken door Nieuw-Zeeland toeren met auto, ben erg benieuwd!

Ik brei er een eind aan, fijne Sinterklaas en al die reacties blijven plaatsen, is erg leuk om te lezen steeds!

Maru!

  • 03 December 2006 - 09:37

    LEO:

    vio! lekker ding!!! wat een mooie foto's weer! Niet voor te stellen hoeveel moois jullie mogen zien! En dat al die danslessen maar mogen blijken als je ons weer eens met een danspasje vergezeld :) Hier is iedereen idd druk met de aantocht van sinterklaas. Tegenwoordig hebben we regenboogpieten, dus naast de zwarte hebben we nu ook roodhuiden, chinezen en groenlanders ;) Zelf vertrek ik woensdagnacht naar londen om mijn broertje op te zoeken! Heel leuk, aangezien daar nu ook de kerstsfeer hangt. Chillze nog even in dat dure paradijs en hou ons op de hoogte! Veel liefs en een knuffel

  • 03 December 2006 - 11:32

    Karolien:

    Wij maar werken, terwijl jullie uitgebreid vakantie vieren! Haha, geniet er van, zou ik zeggen. Ik word wel erg nieuwsgierig naar die Polynesische dansen, graag een keer voordoen als jullie weer thuis zijn.
    Gisteravond zijn Sietse en ik naar Kruistocht in spijkerbroek geweest. Ik vreesde het ergste (jeugdsentiment, zodoende), maar ik heb ruim twee uur lang ademloos zitten kijken. Ik geloof niet dat hij down under draait, maar haal beslist over een paar maanden de schade in.
    Aan de verkiezingen hebben jullie niets gemist en verder is het hier nog steeds zo warm dat Sinterklaas waarschijnlijk een alternatief zoekt voor zijn zware rode mantel.

    Groeten,
    Karolien

  • 03 December 2006 - 11:49

    Doukje:

    jaloers!!! geweldig foto's hoor!! ik ben ook wel toe aan een nieuw danspasje in mn repertoire!! veel plezier in Nieuw-zeeland!! dikke kus doukje

  • 03 December 2006 - 12:47

    Liesbeth:

    opnieuw genoten v. je verhaal.wat is reizen fijn he.
    op naar een nieuw werelddeel,nogmaals geniet er samen van.

  • 03 December 2006 - 15:40

    Ans En Peter:

    Wat een prachtige foto's zijn er weer bij! Ook jullie verhalen zijn weer als vanouds. Het zijn onderhand wel stevige afstanden die jullie afleggen. Geniet ervan, dankzij jullie foto's zien wij ook nog wat blauwe luchten!
    Veel liefs,
    ans en peter

  • 03 December 2006 - 17:54

    Broer&zus:

    nieuwe vriendin? Over welke van de 2 verwilderde holbewoners hebben we het nu??

  • 03 December 2006 - 18:52

    Leon En Geralde:

    Doe ons maar zo'n dansles, wij zullen ons best doen tot we er bij neervallen. Maar voorlopig zitten we alleen nog maar te watertanden bij jullie verhalen. Heerlijk om te lezen, dat wel. Hebben al aardig wat pogingen gedaan om jullie te betrappen op MSN, maar dat doen jullie waarschijnlijk alleen 's nachts. We blijven proberen en intussen, jullie veel plezier in NZ.
    Groetjes en zoenen.

  • 03 December 2006 - 20:18

    Rebecca:

    Volgende keer zet ik eerst mijn zonnebril op voordat ik jullie fantastische berichen lees. Ik kreeg gewoon pijn aan mijn ogen van al die mooie blauwe luchten en zon. Het weer hier, ook overdags, kan je het beste vergelijken met het leigrijze van een uitgeschakeld computerscherm. Geweldige foto's weer!

    Geniet veel,
    Rebecca

  • 03 December 2006 - 20:25

    Steph:

    Vio!! Wat een foto's weer, die eerste dat is een absolute ansichtkaart. Wat een fantastisch uitzicht!
    Maar pas op met die roggen, zelfs Steve overleefd die niet! Ik hoop dat jullie nog wat van je budget over hebben, zoniet dan mag je altijd eerder terugkomen hoor ;) Geen probleem!
    Nog bedankt voor je mailtje! Heeeel veel plezier meis!
    Dikke kus

  • 03 December 2006 - 20:57

    Theo:

    Prachtige foto's Heerlijk chillen lijkt mij het daar... Typische zo'n schilderachtige James Bond-strand. Mmmm ik zie Halle Berry al in haar bikini het strand oplopen... Maar een paar uitbundige zingende Polynesische 50-plussers is ook mooi ;)

  • 04 December 2006 - 06:22

    Anita:

    Wat een geweldig zonsondergang. Zulke stranden bestaan dus echt en Rutger: waar zat die rog nou precies?

    Hier veel wind en regen. De winter laat op zich wachten. Verder saai aan het werk, huis is nog steeds niet af. Enige leuke vooruitzicht: donderdag Beauty and the beast.

    Kus

  • 04 December 2006 - 07:04

    Hilde:

    Hee Vio,
    Prachtige foto's, zo uit het boekje! Je gaat nu helaas wel Baldr missen he?! (Sorry moest één nutteloze reden bedenken waarom ik niet op de plek zou willen zijn waar jij nu bent...) Bij nader inzien is er volgensmij geen geldige reden te bedenken! Ben jaloers!!!Nog veel plezier en genietze!!
    Kus Hilde

  • 04 December 2006 - 09:42

    Annie:

    Dag kippenboutje! Ik werd gisteren van het net gegooid :'( zal wel door de storm en regen gekomen zijn!maaar vio ik heb je gezien heeel rielext, nu je even je vio bek getrokken heb, kan ik er weer even tegen aan hier!heel veel kusjes!

  • 15 December 2006 - 18:46

    Rien:

    Hey Violet,
    Ken je mij nog ? Enniewee, ik hoop dat jullie je helemaal de tering genieten. Maar dat lukt vast wel. Wat een enorme reis, en wat interessant ! Misschien kan je na afloop wel een boek schrijven ? Ondertussen houd ik jullie blog in de gaten !
    Groeten,
    Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rutger & Violet

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 137284

Voorgaande reizen:

29 Juni 2010 - 19 Mei 2011

Around the world 2

31 Augustus 2006 - 02 Februari 2007

Around the world 1

Landen bezocht: