California Dreamin - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu California Dreamin - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

California Dreamin

Door: Violet

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

07 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo lieve allemaal,

Time flies when you’re having fun! Het is ongelooflijk maar we zijn alweer bijna 2 weken op het vaste land van de VS. Zondag 26 september zijn we door Geralde en Léon opgepikt in San Francisco om samen in de camper verder te reizen naar Los Angeles. We zullen eind deze maand nog een paar dagen in San Francisco doorbrengen dus na een nachtje aan de oceaan te hebben geslapen zijn we direct zuidwaarts gegaan. De eerste Amerikaanse camping was wel even een bijzondere gewaarwording. Het was een soort veredelde parkeerplaats want de meeste Amerikanen kamperen in een camper. Deze camper is vaak groter dan de gemiddelde Nederlandse bus. Ze kunnen aan alle kanten uitgebouwd worden, er hangen enorme TV schermen in, er zijn verschillende slaapkamers, complete zithoeken en vaak hangt er ook nog een dikke auto achter. Ik heb m’n ogen uitgekeken.

Het eerste deel van de trip naar Los Angeles was langs een rotsachtige en ruige kust, Californische heuvels, eucalyptusbossen en hier en daar een ranch of klein dorpje. Genieten! Halverwege LA brengen we een bezoek aan Hearst Castle, het voormalig kasteel van een Amerikaanse mediamagnaat, gebouwd rond 1920 in renaissance/neo-klassieke stijl. Na het overlijden van mister Hearst in 1957 is het stulpje opengesteld voor toeristen, zijn familie had geen interesse meer. Het was bijzonder om in een kasteel rond te lopen dat slechts 50 jaar geleden nog bewoond was. Het was verrassend modern en indrukwekkend groot met 8 gastenverblijven, een eetzaal met zo’n 30 couverts, een privébioscoop en twee prachtig gedecoreerde zwembaden met kleurrijke mozaïeken en beelden van Griekse godinnen. Helaas was Hearsts persoonlijke dierentuin, uitgerust met ijsberen, leeuwen, kangoeroes en zebra’s, inmiddels opgedoekt.

Naarmate we dichter bij Los Angeles komen, wordt de omgeving wat levendiger: kustplaatsjes met grote boulevards, palmbomen en strak gemanicuurde gazonnetjes afgewisseld met stukken ruige kust met grote zandstranden en hoge golven waarop surfers hun kunstje doen. Dit was hoe ik me de Amerikaanse kust had voorgesteld. Vooral Venice Beach bij LA was prachtig: één grote freakshow van overjarige hippies, muzikanten en andere artistieke types. Op een gegeven moment liepen we over de boulevard en zagen we een man met een enorme telelens achter een palmboom staan, bleek Pink achter ons te fietsen.

Aan het eind van de campertrip hebben we nog erg mooi gekampeerd in Carpinteria, nagenoeg op het strand, de zon ging voor onze neus onder en ’s avonds hebben we marshmallows gemaakt bij het kampvuur, een mooie afsluiting van een gezellige week met de family.

Na een laatste nacht op een camping in Malibu worden we afgezet in Los Angeles en vliegen Geralde en Léon terug naar Amsterdam. We hadden een prima hotelletje in Hollywood, even achter de Walk of Fame. Daar was op dat moment de première van de nieuwe Beauty and the Beast film gaande; rode lopers, fotografen en prachtig uitgedoste dames! Los Angeles is geen mooie stad maar het heeft wel wat. Zo is downtown LA een klein Mexico met bijbehorende architectuur en leuke eettentjes (van de 42 miljoen inwoners is een groot deel Mexicaans). Natuurlijk hebben we ook nog even een kijkje genomen in Beverly Hills. We hadden een mooie wandeling van 8km uitgezet voor onszelf om alle paleisjes te zien. Pas later kwamen we er achter dat er een kaart te koop was waarop je kon zien waar ‘dé sterren’ wonen. Rutger bleek bijna aangevallen te zijn door de hond van Phil Collins. Een beetje jammer is dat niemand wandelt in Beverly Hills dus na het tochtje zaten we onder de spinnenwebben.

De laatste dag in LA zijn we naar de Universal Studio’s geweest waar je verschillende filmsets kan zien. Er zijn complete Mexicaanse dorpen en Londense wijken nagebouwd, gecrashte vliegtuigen liggen in een weiland voor opnames en de set van Desperate Housewives bestaat uit slechts 4 villa’s. Erg knap hoe ze het realistisch op het doek kunnen krijgen want het is allemaal behoorlijk minimaal. Verder was het een pretpark waar we ons de hele dag goed vermaakt hebben!

Momenteel zitten we in Las Vegas. Omdat men er hier alles aan doet om je in het hotel annex casino te krijgen én te houden kan je er onwijs goedkoop slapen, eten en cocktails drinken! Het geld vangen ze wel als je eenmaal achter de gokkast zit. Wij zitten nu voor nog geen 30 euri per nacht in een luxe keet met 1800 kamers, zwembaden, 10 restaurants, karaokebars, live optredens en vooral heel veel speeltafels en gokautomaten. Of je hier nu om 7 uur ’s ochtends, 3 uur ’s middags of ’s avonds laat loopt, het zit er altijd bomvol! Het is wel behoorlijk triest om zoveel mensen apathisch achter de fruitmachines en roulettetafels te zien zitten, vaak vergezeld van een rollator of een zuurstoftank. Even schokkend is dat dit de vakantiebestemming is van veel gezinnen met jonge kinderen. Ik wil niet weten hoeveel mensen ’s avonds sneu op hun hotelkamertje zitten omdat ‘the American Dream’ die dag weer geen werkelijkheid is geworden en ze hun hele salaris of pensioen er doorheen hebben gejast.

The Strip van Las Vegas is erg vermakelijk en behoorlijk over de top. In hotel The Venetian is half Venetië nagebouwd, je kunt er een gondeltochtje maken en uitstappen op het San Marco plein, weer een andere tent heeft leeuwen en flamingo’s in een kooi of een achtbaan om het casino heen en nog weer verder staat een replica van de Eiffeltoren. Ook zijn er ontploffende vulkanen, fonteinen op de maat van de muziek en een complete zeeslag die wordt nagespeeld. Kortom, krankzinnig! We snappen geen biet van al die kasten dus het reisbudget gaan we hier denk ik niet verdubbelen.

Morgen pikken we onze huurauto op en gaan we ruim 2 weken de natuur in! Onder andere de Grand Canyon en Arches National Park staan op de planning en hopelijk ook Yellowstone, het oudste NP van de VS, zo’n 1000km noordelijker. Vandaag lagen we nog aan het zwembad in de woestijn van Las Vegas, in Yellowstone worden de eerste sneeuwbuien al voorspeld dus we zijn benieuwd of we daar nog naar binnen kunnen!

Daarover de volgende keer meer. Voor nu, veel liefs en tot de volgende keer!

P.S. De foto’s van Los Angeles en Las Vegas volgen over een paar dagen, uploaden gaat erg langzaam.

• 08 Oktober 2010 - 07:18

Sop:

Vio! Ziet er allemaal geweldig uit! WOW. Ben onder de indruk.

Wij werken 'rustig' door bij Noordhoff... enjoy!

X Sop

• 08 Oktober 2010 - 07:20

Anita :

Wat zien jullie er heerlijk bruin uit!

O Vio, ik heb de eerste foto van mijn buik op facebook geplaats ;-)

Liefs

• 08 Oktober 2010 - 07:36

Matthias:

Gister was 'What happens in Vegas...' op de buis. Als je het mij vraagt een mooie locatie voor een vrijgezellenfeest Rutger;)

• 08 Oktober 2010 - 07:43

Ylse:

Geweldig! Heb t met jullie te doen.. Jaloerssss!
    Lees de verhalen met plezier, leuk joh!
    Kus!

• 08 Oktober 2010 - 10:48

Hiske:

Oooh Vio, ik zie je al helemaal paraderen in Los Angeles, helemaal jouw ding...beetje de ster uithangen :P
    Geniet ervan!!
    xx His

• 08 Oktober 2010 - 17:42

Douk:

Ha Rutger en Vi! Wat een mooie verhalen zeg! Kunnen jullie mij niet komen ophalen in Madison, ik heb ook wel zin in een trippie!! xxx

• 08 Oktober 2010 - 20:25

Steph:

Holebeertje! Wat een avonturen man! Jaloersmakend. Krijg er echt letterlijk de reiskriebels van! Heel veel plezier beiden en geniet ervan! Dikke kus uit Damsko!

• 09 Oktober 2010 - 17:46

Geralde:

komende tijd wij met herinneringen en foto's en jullie in het echie, met mooi weer, zoals ik even heb gecheckt. Geniet van de rim, sunset en sunrise (?) in de Grand Canyon en tot de volgende skype.

• 09 Oktober 2010 - 18:03

Rielke:

Eindelijk een berichtje van mij. Leuk dat ik jullie reisverslagen krijg! Ben jaloers op wat jullie meemaken samen. Geniet! Liefs, Rielke

• 27 Oktober 2010 - 14:04

Monique En Bert:

Hallo Rutger en Violet,

Gefeliciteerd met de verjaardag van Violet.

Gr. Monique, Bert, Gerben en Thomas