All the meat you can eat!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu All the meat you can eat!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rutger & Violet - WaarBenJij.nu

All the meat you can eat!!

Door: Rutger

Blijf op de hoogte en volg Rutger & Violet

12 Maart 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Er zijn alweer bijna drie weken verstreken sinds ons laatste bericht en inmiddels zijn we alweer een heel eind verder: in Buenos Aires!

Na onze communistische belevenissen in Cuba hebben we even een paar dagen uitgeblazen op het strand van Cancún. Afgezien van de enorme hoeveelheid hotels langs het strand mag het van ons gerekend worden tot één van de mooiste stranden die we hebben gezien: prachtig zacht wit zand en een turkooisblauwe zee met een goeie golfslag.

Vanuit Cancún reizen we terug naar Mexico City voor een paar dagen culturele activiteiten. Ondanks het enorme formaat (20 miljoen inwoners ofzo) is de binnenstad erg leefbaar en schoon, al krijg je wel last van je luchtwegen door de enorme hoeveelheid smog in de lucht. Het schijnt dat het inademen van de lucht hier gelijk staat aan het roken van een pakje sigaretten per dag. Waarschijnlijk paft men er daarom ook gewoon lekker op los hier, het maakt toch niks meer uit...

Na twee dagen van musea, paleizen en pleinen bekijken is het tijd voor de volgende etappe van de reis: Zuid-Amerika. We vliegen naar Santiago in Chili en reizen vanuit daar naar het merengebied dat gedeeld wordt door Chili en Argentinië. We vinden het hier zo mooi dat we er uiteindelijk 10 dagen blijven. Het landschap varieert van de hoge beboste bergen van de Andes tot enorme kale rotsvlakten en overal zijn rivieren en meren. Het Amerikaanse hamburgerbuikje moet er nog steeds af dus we doen hier flink actief en gaan wandelen, fietsen en raften. Eén keer in Chili en één keer in Argentinië. Raften is echt helemaal te gek en het uitzicht is geweldig. Met 6 man in een rubberbootje op een ruige rivier gaan we watervallen af en we vallen om de haverklap uit de boot maar dat mag de pret niet drukken.

Ook huren we in Argentinië voor twee dagen een auto´tje om de prachtige Ruta de los Siete Lagos te rijden tussen San Martín de los Andes en Bariloche. Hierbij komen we langs Villa La Angostura, bij sommigen misschien bekend als de plek waar Prins Pils en zijn eega ettelijke miljoenen euro´s aan belastinggeld gespendeerd hebben aan een optrekje langs het meer. Aangezien het ook ons belastinggeld is, vinden wij dat we best even een kijkje mogen komen nemen. Helaas blijkt het huisje zich in een wijk met een hoog hek eromheen te bevinden. Dan maar vanaf het water. We maken een boottochtje het meer op en kunnen vanaf hier in de achtertuinen van de enorme kasten langs het meer koekeloeren. Helaas, geen WimLex en Max te zien. Wel maken we een mooie wandeling van 12 kilometer terug door het nationaal park Los Arrayanes. Gezien de naam van zijn jongste spruit vermoeden wij dat het koningspaar hier ook wel eens een ommetje heeft gemaakt.

Wandelen is leuk, fietsen is leuk, raften is héél leuk maar het absolute hoogtepunt van Argentinië is toch zonder twijfel de bife de lomo. Mals, sappig, smaakvol en vooral enorm groot. De Argentijnen beschouwen een steak van een halve kilo als een eenpersoons-portie. Wie zijn wij om daaraan te twijfelen, nietwaar? Iedere avond opnieuw begeven we ons dus naar de parrilla voor een nieuwe lap, na 10 dagen Argentinië verveelt het nog steeds niet. De Argentijnen zelf ook niet. De consumptie ligt per hoofd van de bevolking op zo´n 70kg per jaar.

Vanuit Bariloche gaan we in één ruk door naar Buenos Aires voor een portie tango en, uiteraard, nog meer steak.

Morgen gaan we naar Uruguay met de boot en reizen vervolgens door naar Ilha de Santa Catarina in het zuiden van Brazilië, vanuit daar de volgende keer meer!

Liefs en groeten uit Buenos Aires

• 12 Maart 2011 - 20:58

Anita:

Doe mij zo'n steak!

Xx

• 12 Maart 2011 - 21:20

Lin En Rob:

Vanuit een druilerig Barcelona: weer genoten van jullie reisverhalen. Dat sporten van jullie neemt wel grootse vormen aan zeg... We hebben hier net van van een Spaanse ober begrepen dat dat raften bij de Olympics in 2012 een nieuwe tak van sport zal zijn. Dus effe doortrainen jullie! Muchos plezier in Brasil. Volgende week even Skypen! Liefs van Lin & Rob

• 12 Maart 2011 - 22:53

Matthias:

Wat een heerlijke verhalen weer en mooie foto's. Ik begrijp dat dat afdakje van je blijft groeien Rutger, met dat steak-misbruik. Toch maar een keertje sporten als jullie terug zijn?
    Groeten vanuit Madrid

• 13 Maart 2011 - 09:59

Geralde:

Lochem in de rouw! Vrijdagmorgen in alle vroegte alle lindebomen op de kleine markt gekapt ondanks alle protesten. De sukkels!! Gelukkig word ik weer vrolijk van jullie verhaal. Die steaks moeten we maar importeren. Veel plezier in Brasil. Liefs en tot de volgende skype.
    P.S. Ben blij dat die beving 8 maanden heeft gewacht.

• 13 Maart 2011 - 11:14

Leonie:

A Vi! Lekker herkenbaar! Je maakt wat heimwee in me los :-) Hoe gaat de trip nu verder? Wij waren tijdens het raften trouwens omgeslagen bij de laatste bocht: de Scrambled eggs. Hilarisch om dat tijdens de bbq weer terug te zien! Geniet ervan! xx

• 14 Maart 2011 - 11:06

Karolien:

bestrijdt je een hamburger-buikje met zulke lappen vlees? Moehahaha! (K. neemt een hap uit haar vegaburger). Veel reisplezier en blijf schrijven en foto's posten. Jullie mogen pas terug als het hier definitief lente is!

• 14 Maart 2011 - 15:40

Van Omi En Opa:

lieve schatten
    nooit geweten dat je een borstvergroting
    hebt laten doen staat je geweldig
    bedankt voor alle mooie verslagen veel liefs
    en dikke knuffels van opa en omi
    hopelyk tot spoedig ziens

• 14 Maart 2011 - 20:00

Douk:

Ha Vi en Rutger! Het water loopt me in de mond. Hmmm een kilo steak en een grote bel wijn zo te zien! Lang niet slecht!! xx